فروشگاه فایل Html, Android, Pdf - فایل های مورد علاقه و نیاز خود را بیابید و دریافت کنید!.

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 24
  • بازدید دیروز : 52
  • بازدید کل : 254057

فلافل


فلافل

فلافل
فوق العاده پرطرفدار و خوشمزه

واژه فلافل برگرفته از کلمه فلفل می‌ باشد. اما بعدا این کلمه گسترش پیدا کرده و در زبان های دیگر از جمله زبان فارسی نیز استفاده شده ‌است. کلمه فلافل در اصل به معنی گلوله نخود می ‌باشد. البته بعضی معتقدند که فلافل غذایی ساخته شده توسط مسیحیان مصر برای روزهای روزه ‌داری مسیحیان بوده و کلمه فلافل به معنی کاملا از نخود می ‌باشد و این غذا توسط آن ها به شام و سایر کشورها نیز گسترش یافته ‌است. این غذا در خاورمیانه و به ‌ویژه اهواز، بیروت، دمشق، شیراز، ایلام، آبادان و بندرعباس بسیار زیاد تهیه و استفاده می‌ گردد.

دستور پخت فلافل بندری بی نهایت لذیذ، دلچسب و آسان
مواد لازم:
نخود 300 گرم
سیر 3 حبه
پیاز 1 عدد
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
فلفل قرمز 1 قاشق مرباخوری
نمک به میزان لازم

طرز تهیه:
ابتدا نخود را در آب خیس می کنیم تا نفخ آن برطرف و نرم شود. برای این کار حدود 6 ساعت زمان نیاز است تا نخودها به خوبی نرم شوند. البته اگر زمان دارید نخود را از شب قبل خیس کنید. حال اگر از مخلوط کن استفاده می کنید می توانید به راحتی تمام مواد را با یکدیگر میکس کنید اما توجه داشته باشید که هنگام میکس کردن مواد خیلی له نشوند. ولی اگر مخلوط کن در دسترس ندارید نخود را بعد از خیس خوردن دو بار چرخ کنید. سپس سیر و پیاز را رنده کرده و به نخود اضافه کنید.
در مرحله بعدی آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کرده سپس تخم مرغ را نیز به مواد فلافل اضافه می کنیم. حال باید مواد را خوب ورز دهیم تا کاملاً مخلوط شوند. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد نوبت به سرخ کردن فلافل می رسد. برای این کار باید در ظرفی گود مقداری روغن بریزیم. توجه داشته باشید ظرف ما باید کوچک و گود باشد تا فلافل ها هنگام سرخ کردن در روغن غوطه ور باشند. همچنین باید اجازه دهید تا روغن کاملا داغ شود سپس مایه فلافل را در روغن بریزید.
در نهایت مقداری از مایه فلافل را برداشته و به صورت دایره، حالت می دهیم. البته نیاز نیست آنرا تخت کنید و باید به شکل گلوله باشد.
حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا فلافل ها به آرامی مغز پخت شوند. غذای بی اندازه خوش طعم ما آماده است. نوش جان

نکات مهم:
– توجه داشته باشید که اضافه کردن تخم مرغ در مایه فلافل اختیاری است. اضافه کردن تخم مرغ باعث می شود مواد به خوبی به یکدیگر بچسبند. همچنین اضافه کردن تخم مرغ باعث پفکی تر شدن غذا می شود.
– برای خیس کردن نخود به صورت عادی 6 ساعت زمان نیاز است. البته اگر وقت زیادی نداشته باشید می توانید با اضافه کردن مقداری نمک به نخودهای در حال خیس خوردن، این زمان را نصف و به 3 ساعت برسانید.

  انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 854

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پشتیبانی توسط : فورکیا 4kia.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما