فروشگاه فایل Html, Android, Pdf - فایل های مورد علاقه و نیاز خود را بیابید و دریافت کنید!.

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 21
  • بازدید دیروز : 204
  • بازدید کل : 254519

انتخاب دوست واقعی


انتخاب دوست واقعی

5 قدم تا انتخاب دوست واقعی

برخلاف دنیای مدرن و فراتکنولوژیکی امروز که ما در آن زندگی می کنیم، داشتن یک دوست خوب هنوز هم می تواند یک نعمت الهی باشد.
همه ی ما همیشه در طول زندگی با افراد جدید آشنا می شویم اما اکثر آنها دوستان خوبی برایمان نمی شوند.

خیلی مهم است که اول بدانیم دوست واقعی به چه دوستی گفته می شود و تعریفی از یک دوست واقعی داشته باشیم تا وقتی با فرد جدیدی آشنا شدیم بفهمیم که آیا می تواند دوست خوبی برایمان باشد یا نه؟!.
اکنون به مراحل یافتن دوست واقعی توجه نمائیم:
 قدم اول:
به این فکر کنید که یک دوست واقعی چه مفهومی برای شما دارد.
اگر به این فکر خود به خوبی و درستی توجه کنید، متوجه می شوید که مفهوم دوست واقعی برای شما هم واضح و مشخص نیست زیرا همه ی ما درباره اینکه دوست واقعی کیست اطلاع مفید نداریم و واقعاً دوست واقعی را نمی شناسیم. دوست واقعی مشخصات خاص خود را دارد.

توضیحات بیشتر در راستای قدم اول
یکی از خصلت های همه ی ما آدما این است که در لحظه میتوانیم وجهه خوب و بد از خود نشان دهیم و بلافاصله از وجهه خوب به بد و بلعکس تبدیل شویم و این از توانایی های موجودات انسان است.

هر چه یک فرد از وجهه خوب به بد شدن او بسیار اندک و یا اصلاً نداشته باشد انسان قدرتمند و توانایی است که به دلیل رعایت کامل اصول زندگی از بدی ها فاصله گرفته، لذا کائنات بد بودن را از وجود او برداشته است. این انسان ها بسیار کمیاب هستند. فقط این انسان ها کاملاً رعایت حال دیگران را به جا می آورند و شما که می خواهید دوست واقعی داشته باشید از این انسان ها هرگز هیچ آسیبی نخواهید دید و همواره امنیت کامل شما از هر جهت برقرار است زیرا در کنار انسان دانایی هستید که حواسش به همه چیز هست.

از آنجایی که این انسان ها بسیار کمیاب هستند پس چه باید کرد؟
نگران نباشید اگر من و شما هم رعایت اصول زندگی را به جا آوریم و هیچ بدی که شامل اندیشه بد، کردار بد و اجرای بد است را نگذاریم به اندیشه و کردار و زندگی ما نفوذ کند و جولان دهد، قابلیت دوست واقعی را خواهیم داشت. پس مهم این است که ما خودمان ابتدا یکه و تنها، جدا از دیگران و بدون توجه به چگونگی دیگران، خوب بودن را در وجود خود هر چه بیشتر و بهتر رواج دهیم تا بتوانیم ابتدا شاهکار زندگی خود (آغاز کردار نیک، پندار نیک و گفتار نیک) را خلق کنیم.

تا زمانی که ما به بدی ها می اندیشیم و رفتار ناشایست از ما سر می زند، نباید از خود توقع داشته باشیم که بتوانیم دوست واقعی بیابیم و با او مأنوس شویم، زیرا شایستگی خود موهبت بزرگی است که در ازای درک کامل زندگی ایجاد می گردد.

نتایج سخنان در راستای چه باید کرد؟ از نظر ما اینگونه است که خوبی و بدی همواره در وجود تمام انسان ها وجود دارند آنکه بدی هایش بسیار کم است راه های شادی و موفقیت را بیشتر و بهتر می شناسد. اما باید در زندگی به دلیل نیاز با انسان های دیگر ارتباط داشته باشیم و بایستی ابتدا مدارا کردن را بیاموزیم که با مدارا کردن هم راه یافتن دوست واقعی بر ما آشکار خواهد شد.

به دلیل نیاز ما به روابط با دیگران، ممکن است به کسی احتیاج داشته باشیم که خلاق و هنری باشد، در حالی که برای یک نفر دیگر دوستی خوب باشد که سرزنده و فعال است و این از قابلیت های انسان است که توانایی چند وجهی بودن را دارد.

یکی از ضرورت های دوستی واقعی این است که باید ابتدا ما با خودمان دوست واقعی باشیم.

اگر شما هم متوجه این موضوع هستید پس مفهوم دوست واقعی را می دانید و مفهوم دوست واقعی برای شما هم واضح و مشخص است و یا به زودی به این مفهوم واضح و مشخص خواهید رسید.

 قدم دوم: 
وقتی با کسی هستید به میزان راحتی خود با او دقت کنید.

یک دوست واقعی باعث می شود که شما با او احساس راحتی کنید.
کسی که شما را با نظرات منفی خود بمباران می کند و به جای اینکه تشویق کردن شما به انجام کارهایی که دوست دارید انجام دهید، فقط از شما انتقاد می کند، هیچ وقت یک دوست خوب و واقعی برایتان نخواهد بود.

 قدم سوم:
تفاوت های عقیدتی خود را شناسایی کنید. بحث دوستی را سالم می کند چون شما را مجبور می کند در مورد همه چیز متفاوت فکر کنید. اما همه ما حد و ظرفیتی داریم.
اگر کسی به خود جرأت می دهد به خاطر پشتوانه قومی و نژادی خود در مورد پدر و مادر همسرتان بدگویی کند، احتمالاً بهتر است جای دیگری دنبال دوستی باشید.

قدم چهارم:
ببینید طرف مقابلتان برای سلامتی شما نگران می شود؟
وقتی درمورد مشکلاتتان با او صحبت می کنید ببینید که خوب و به دقت به حرفهایتان گوش می دهد یا نه؟
دوستان واقعی کسانی هستند که همیشه برای دردودل ها دوستشان حی و حاضرند.

قدم پنجم:
در مورد اینکه آیا فرد مقابلتان می تواند دوست خوبی برایتان باشد یا نه، صادق باشید. یک دوست واقعی کسی است که می تواند شما را در راه رشد و پیشرفت فردی همراهی کند.
کسی که فقط هر چه شما می گویید را تصدیق می کند یا باعث می شود احساس کمبود کنید، قادر نیست به شما برای رسیدن به اوج توانایی هایتان کمک کند.

 نکات و هشدارها 
با کشیدن یک دایره و نوشتن کلمه "دوست واقعی" درون آن، مفهوم آن را بررسی کنید.
خط هایی را به این دایره وصل کنید و سر هر کدام از آنها یکی از خصوصیات یک دوست واقعی را از نظر خودتان یادداشت کنید.
نامه ای به یک فرد خیالی بنویسید و در آن درمورد مفهوم دوستی از نظر خودتان با او صحبت کنید.
در ذهنتان تجسم کنید که یک دوست واقعی چه می کند و چه می گوید.
فعالیت های تازه ای را که دوست دارید انجام دهید یا تجربه های جدیدی که دوست دارید به دست آورید را برای خود در ذهنتان تصویرسازی کنید.

  انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 858

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پشتیبانی توسط : فورکیا 4kia.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما