فروشگاه فایل Html, Android, Pdf - فایل های مورد علاقه و نیاز خود را بیابید و دریافت کنید!.

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 174
  • بازدید دیروز : 52
  • بازدید کل : 254207

تنظیمات رایانه


تنظیمات رایانه

تنظیمات رایانه

آنچه در اینجا آورده ایم فقط برای افرادی مطرح شده است كه هنوز در بكارگیری رایانه چندان مهارت ندارند و اطلاعات آنها در استفاده از رایانه بسیار اندك است. زیرا افرادی كه یاد گرفته‌اند و در حقیقت مهارت دارند این مطالب را اجرا می‌كنند و چندان نیاز به گفتن دیگران ندارند و از رایانه‌ی خود، به خوبی نگهداری و استفاده می‌كنند هر چند كه همه‌ی ما هر قدر هم از رایانه بدانیم و یاد گرفته باشیم باز هم در واقع چیزی نمی‌دانیم و علم كامپیوتر هم پایان ندارد و همانند سایر علوم بشری، روز به روز در حال توسعه می‌باشد. پس لازم است در حد توان و نیاز، بیشتر و بهتر یاد بگیریم ... .

آیا تا به حال فكر كرده‌اید، رایانه‌ی شما در چه وضعیتی به سر می‌برد؟
خسته است؟! سرحال است؟!
آیا م‍ی‌دانید، هر رایانه‌، نیاز مداوم به تنظیم و پاكسازی دارد؟
آیا می‌دانید، ...

اگر رایانه‌ی شما در حال حاضر، سریع كار می‌كند و به درستی نصب و اجرا می‌كند كه چه خوب و عالی. اما اگر در حال حاضر سیستم شما ضعیف شده، بازی نصب نمی‌كند، یا اگر به زور نصب كند به خوبی اجرا نمی‌كند و یا دیر عمل می كند، بدانید كه نیاز هست هر چه زودتر به رایانه‌ی خود رسیدگی كنید...

پاكسازی :
لازم است هر سیستم رایانه به طور ماهانه و هفتگی و حتی روزانه، از فایل‌های اضافه پاكسازی شود.

در رایانه، زمانی كه بازی می‌كنیم، زمانی كه به اینترنت می‌رویم و ... فایل‌های گوناگون ساخته می‌شوند تا بازی یا گشت و گذار بهتر انجام شود. هر چند كه بسیاری از این فایل‌ها با خاموش شدن رایانه از بین می‌روند اما تعدادی از آن‌ها باقی می‌مانند تا برای دفعات بعد استفاده شوند این تعداد به تدریج افزایش می‌یابند و بسیاری از آن‌ها غیرقابل استفاده در سیستم جمع می‌شوند و به تدریج باعث می‌شوند درایو سیستم پُر و سیستم كم‌كم ضعیف شود كه در نهایت انواع و اقسام مشكلات پیش می‌آید كه پس از دردسرها و اذیت شدن‌ها مجبور می‌شوید رایانه‌ی خود را به افراد حرفه‌ای در زمینه عیب‌یابی و تعویض ویندوز و ... بسپارید تا سیستم شما را بهبود دهند و هزینه‌ها را شما بپردازید كه گاهی، این هزینه‌ها برای شما باورنكردنی هستند به‌خصوص زمانی كه تعویض سخت‌افزار انجام شده باشد.

در واقع باید و بسیار ضروریست كه همیشه از رایانه‌ی خود محافظت كنیم و نباید فكر كنیم كه این دستگاه همیشه باید سرحال و سریع برای ما كار كند و دستورات ما را به خوبی اجرا كند.

در واقع، هر كلیك یا زدن هر دكمه از اول تا آخر فعالیت رایانه‌ای، تك‌تك و جداگانه هر كدام یك دستور است كه ما به رایانه خود می‌دهیم و همان‌گونه كه توقع داریم كه این دستگاه كه در اختیار ما است دستورات ما را به درستی و سریع اجرا كند همان‌گونه هم باید به آن رسیدگی كنیم تا با عدم توانایی دچار نشود و با قدرت عمل كند و كم نیاورد.

پس باید یادمون باشه كه هر دستگاهی مرتباً و پی در پی به رسیدگی نیاز دارد تا بتواند تا مدت‌ها حتی زمان طولانی‌تر، به نحو عالی كار كند.

امروزه انواع برنامه‌ها برای پاكسازی و بهبود سیستم رایانه ساخته شده و با قیمت‌های متفاوت در بازار موجود است.

افرادی كه سعی نمی‌كنند یاد بگیرند و فقط به بازی و گشت و گذار فكر می‌كنند، اطلاع ندارند كه اكثر برنامه‌های مورد نیاز سیستم در ویندوز وجود دارد پس چندان نیازی نیست كه به دنبال یافتن و خرید برنامه‌های بهینه‌سازی و پاكسازی برویم.

كار وقتی پیچیده و سخت‌تر باشه برای انجام اون باید از وسایل و ابزار و حتی فكر قوی‌تر و ماهرتر استفاده كنیم و برای هر كار ساده نباید به جایی مراجعه كنیم باید بتوانیم خودمون انجامش بدیم تا قوی بشیم و سردربیاوریم و به زودی كارهای پیچیده‌تر انجام دهیم.

پس، هر چند وقت(هفتگی یا ماهانه)، یك زمان كوتاه را به پاكسازی و بهبود وضعیت رایانه‌ی اختصاص دهید تا دیرتر تعویض ویندوز انجام دهید.
Start>All Programs>Accessories/System Tools/Disk Cleanup
یا
My Computer/Right Clik to Drive/Properties/Disk Cleanup
زمانی كه Disk Cleanup را می‌زنید باید صبر كنید تا پنجره بعدی جداگانه بالا بیاید و در لیست صفحه می‌توانید ببینید هر كدام از عناوین كه حجم بالایی دارد را تیك بزنید و سپس Ok را بزنید و صبر كنید تا پاكسازی انجام شود.

یادتان باشد در برگشت مسیر پاكسازی، حتماً Ok ها را بزنید تا دستورات شما كامل انجام شود زیرا اگر آخرین Ok را نزنید كار موردنظر انجام نخواهد شد یا ناقص انجام خواهد شد... .

تنظیمات :
زمانی كه از برنامه‌های مختلف در رایانه‌ی خود استفاده می‌كنیم به تدریج در اثر فعالیت گوناگون، سكتورهای هر برنامه پراكنده می‌شوند و گاهی به قدری از خود برنامه‌ها دور می‌شوند كه نمی‌توانند در فراخوانی برنامه‌ خود را برسانند كه باعث می‌شود كه یا برنامه مورد نظر ما دیر بیاید و یا اصلاً بالا نیاید.

به هر جهت، كمبود سكتورهای ضروری باعث می‌شود كه موفق به مرور برنامه نشویم.

برای برطرف كردن این چنین موارد، بایستی كار جمع‌آوری را با برنامه‌ی Defragmenter انجام دهیم.

برای اجرای برنامه Defragmenter كافیست به این آدرس‌ها برویم و شروع كنیم:
Start>All Programs>Accessories>System Tools>Disk Degragmenter یا
به My Computer بروید و یكی از درایوها كه مهمترین، معمولاً درایو C هست را كلیك‌ راست و به Properties بروید.

در صفحه جدید Tools را كلیك كنید و در آنجا Defragmenter را بزنید تا صفحه مربوطه بیاید و سپس در صفحه Defragmenter درایو موردنظر را كلیك و در پایین صفحه Defragment را بزنید تا سیستم شما به جمع‌آوری سكتورهای پراكنده بپردازد.

در زمان Defragment هیچ برنامه‌ای نباید باز باشد و آن‌قدر صبر كنید تا برنامه‌ی Defragmenter اعلام نماید كه تمام شد.

ضمناً اگر درایو موردنظر شما پر شده باشد و جمع‌آوری انجام نشود بایستی آن درایو را حداقل اندكی خالی كنید تا بتواند دستور شما را اجرا كند.

معمولاً درایو C به تدریج از فایل‌های اضافه و خراب انباشته می‌شود بدون این كه شما اطلاع داشته باشید بخصوص اگر شما تمام بازی‌ها را در درایو C نصب می‌كنید كه این در استفاده از رایانه، اشتباه بزرگی در حق ویندوزتان است.

ویروس‌ها :
شما درباره ویروس‌ها چه اطلاعاتی دارید؟

آیا انواع ویروس‌ها، تروجان‌ها و ... را می شناسید؟

آیا شما هم از حافظه‌های جانبی(فلش‌ و مموری‌) خود مراقبت می‌كنید و امنیت آن‌ها را در نظر دارید؟

اگر در سیستم شما آنتی‌ویروس قوی نباشد و هر چند وقت یا همیشه به روز نشود و فلش یا سایر حافظه‌های جانبی خودتان را در سایر سیستم‌ها به غیر از سیستم خودتون استفاده كنید و یا به اینترنت بروید، ویروس‌های متفاوت و خطرناك به سیستم شما راه می‌یابند و برنامه‌ها و سیستم شما را به زودی از كار می‌اندازند و مشكلات متفاوتی را به بار می‌آورند.

ویروس‌ها، اطلاعات سیستم ما را خراب می‌كنند، از بین می‌برند و یا ناقص می‌كنند.

تروجان‌ها، از طریق اینترنت، سیستم ما را به سیستم‌های دور و نزدیك وصل می‌كنند و اطلاعات ما در اختیار دیگران قرار می‌گیرد... .

  انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 913

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پشتیبانی توسط : فورکیا 4kia.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما