فروشگاه فایل Html, Android, Pdf - فایل های مورد علاقه و نیاز خود را بیابید و دریافت کنید!.

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 204
  • بازدید کل : 254510

تأثیرات رنگ ها


تأثیرات رنگ ها

چه نوع جواهر با روحیه شما سازگار است ؟

 

عشق ورزیدن به رنگ، خصلتی است كه خداوند در وجود مخلوقات خود، چه انسان و چه حیوان، گذاشته است و بشر از دیرباز علاقه فراوانی به استفاده از رنگ های مختلف داشته است.
از روزگاران گذشته تا به حال، روانشناسان در پی راز و رمز رنگ ها بوده و در این زمینه تحقیقات بسیاری كرده و به نتایجی هم رسیده اند. آنها متوجه شده اند كه با رنگ ها می توان پی به خصوصیات افراد برد. یعنی نوع رنگ انتخابی هر فرد، گویای نوع شخصیت وی می باشد و این كه رنگ ها تأثیرات عمیق و متفاوتی روی افراد می گذارند.
اگر در جوامع مختلف انسانی دقت كنیم، می بینیم آن هایی كه موفق تر بوده اند، با رنگ های شاد و زیبا الفتی دیرینه داشته اند. بنابراین استفاده از رنگ ها بسیار حساس بوده و باید به گونه ای باشد كه تأثیری مثبت روی افراد بگذارد.


قرمز : رنگ قرمز، بیانگر حرارت، آتش، خون، شهوت، عشق، گرمی، قدرت، هیجان و تهاجم است. رنگ قرمز قادر است فشار خون و تعداد تنفس های فرد را بالا ببرد. مردم را در تصمیم گیری های سریع و آنی تحریك می كند. تعداد آرزوها و خواسته ها را بالا می برد. رنگ قرمز توجه دیگران را به سرعت به خود جلب می كند.
قدرت و انرژی را به شخص انتقال می دهد. اشخاصی كه خواهان رنگ قرمز هستند، عاشق هیجان و بسیار پر تحرك اند، خیلی راحت و آسان دست به كارهای مخاطره آمیز می زنند. روحیه ای بسیار آتشین و تهاجمی داشته و معمولاً با هر چیزی سر جنگ دارند و زود خشمگین می شوند. در انجام دادن كارهایشان بسیار عجله می كنند و قصد دارند خیلی سریع تمام كارهایی را كه می خواهند، به انجام برسانند. عاشق پیشه و خون گرمند و راحت دوست پیدا می كنند، در ضمن روحیه ای مقتدر و توانمند دارند.
سنگ های قیمتی كه مناسب این افراد است عبارتند از : لعل بدخشان، یاقوت سرخ، تور مالین، مرجان سرخ و عقیق قرمز.

صورتی : صورتی، رنگی لطیف و تسكین بخش است. رنگ صورتی باعث آرام و مهربان شدن قلب ها می شود. طی تحقیقی در واشنگتن، دیوارهای زندانی را صورتی رنگ كردند و این رنگ حالت تهاجمی زندانیان را كاهش داد. با وجود این رنگ، ماهیچه های قلب به اندازه ی كافی سرعت عمل ندارند و معمولاً از انرژی فرد می كاهد. به همین دلیل "هایدن فرای" روانشناس معروف تیم فوتبال، اتاق رختكن تیم حریف را به رنگ صورتی درآورد تا از توان دویدن و حمله كردن آنها به تیم حریف بكاهد. اشخاصی كه به رنگ صورتی علاقه ی بیشتری دارند، روحیه ای لطیف داشته و بسیار احساساتی و دلسوز هستند و قلبی بسیار مهربان دارند. كمتر از دیگران می رنجند و بسیار بخشنده می باشند. معمولاً كارهای خود را با حوصله و اعصابی راحت انجام می دهند و اصلاً عجول نیستند و به طور کلی آرامند.
سنگ های قیمتی مناسب این افراد: مورگانیت، كوارتزسرخ، یاقوت صورتی.

نارنجی : رنگ نارنجی با گرمی، رضایت و خشنودی، ثمربخشی و خوش مزاجی و نشاط در ارتباط است و تأثیر بسیار زیادی روی محیط اطراف خود می گذارد. در ضمن بهترین رنگ برای رستوران ها می باشد چرا كه اشتهای افراد را زیاد می كند.
اشخاصی كه رنگ نارنجی را به به رنگ ها ی دیگر ترجیح می دهند، معمولاً افرادی شاد و سرزنده هستند. هیچ گاه از از چیزی ناامید نمی شوند و اگر هم كمی كسل شوند خیلی زود روحیه ی خود را باز می یابند. افرادی برون گرا، خوش مشرب، اجتماعی و پر حرارت و پرانرژی اند. آنها به نظم و ترتیب اهمیت بسیاری می دهند و در منزل یا در محیط خود همیشه مرتب و منظم هستند.
سنگ های قیمتی مناسب این افراد : كوارتز لیمویی رنگ، یاقوت زبرجد، اپال، آتشین (سنگ سیلیسی ای است كه نرم و سبك تر از در كوهی می باشد).

 زرد : رنگ زرد روشن لیمویی، به دلیل منعكس ساختن نور، چشم را بسیار خسته می كند. اگر اتاق نوزاد را زرد رنگ كنید دفعات گریه كردنش بسیار زیاد می شود و به سرعت كنترل اعصاب خود را از دست می دهد. این رنگ سوخت وساز بدن را سرعت می بخشد، فرد را هوشیار تر می كند و تمركز حواس بیشتر می شود. رنگ زرد نشاط آور، خلاق و گرم است و باعث نشاط و شادی می شود. اشخاصی كه رنگ زرد را دوست دارند افرادی خلاق می باشند. همیشه در كارهای خود تنوع ایجاد می كنند و به زندگی خود روح می بخشند. وجودشان غنی از شور و اشتیاق و سرخوشی است. در كنار چنین افرادی همیشه احساس نشاط می كنید. با دیگران بسیار گرم و صمیمی دارند و هرگز زندگی را سخت نمی گیرند. درون گرا و منطقی نیز هستند و می توانند فیلسوف های برجسته ای شوند.
سنگ های قیمتی مناسب این افراد : یاقوت، كوارتزلیمویی رنگ، زبرجد، بریل.

قهوه ای : قهوه ای، رنگ زمین و چوب است. این رنگ آرامش بخش و دارای قدرت بالندگی است. رنگ قهوه ای انتقال دهنده ی اعتبار، استقامت و قدرت است و فضا و محیطی راحت و بی طرف ایجاد می كند. افرادی كه این رنگ را دوست دارند، معمولاً روی محیط اطراف خود علاوه بر ایجاد آرامش، می توانند تسلطی كامل داشته باشند و اهل عمل هستند و قدرت پیشرفت در وجودشان بالقوه وجود دارد. به این افراد می توان تكیه كرد، چرا كه قابل اعتمادند. در ضمن افرادی خرد مند هستند.
سنگ های قیمتی مناسب این افراد : زبرجد خاكستری، لعل، بریل زرد.

آبی : آبی، بیانگر خرد، اعتماد، وفاداری، تنهایی و اندوه است. این رنگ آرامش بخش اعصاب و هوشیار كننده ی انسان است. ذهن را فعال كرده و خرد را به تأمل وامی دارد. بهترین رنگ برای اتاق كودك است، چرا كه آرامش وی را بیشتر می كند. اما این رنگ اصلاً مناسب اتاق غذاخوری نیست، چرا كه طبیعتاً سركوب كننده ی اشتهاست. حتی در طبیعت خوراكی های سمی آبی رنگ هستند و كپكی كه بر روی غذاهای فاسد ایجاد می شود نیز آبی است. اشخاصی كه به رنگ آبی علاقه مندند، معمولاً صلح طلب و آرامش خواهند، كمتر به دنبال مسائل هیجان انگیز هستند و چندان خود را به دردسر نمی اندازند. در دوستی های خود بسیار ثابت قدم و وفادارند و در ضمن اشخاصی متفكر و درستكار هستند و به تحصیلات نیز اهمیت زیادی می دهند. معمولاً نخبگان به این قشر تعلق دارند.
سنگ های قیمتی مناسب این افراد:  زیركن(زرگون) لاجورد، زبرجد، تورمالین و یاقوت سبز.

سبز : رنگ سبز القاءكننده ی روح زندگی، جوانی، طراوت، امید و اشتیاق است. رنگ سبز دید چشم را بهتر می كند و آرام كننده است. طبیعتی خنثی دارد و روی سیستم اعصاب انسان تأثیری مثبت دارد. رنگ سبز مناسب ترین رنگ برای اتاق های انتظار و اتاق جراحی است. سبز بیانگر نیرومندی، حفاظت، جاودانگی و صلح است. اشخاصی كه به رنگ سبز علاقه مندند، افرادی امیدوار به زندگی، ثابت قدم و محكم می باشند و از تعادل روحی بسیار مناسبی برخوردارند. بنابراین در كنار آن ها می توانید احساس امنیت كنید. در ضمن این افراد به آداب معاشرت اهمیت بسیاری می دهند و كاملاً اخلاقی می باشند. بدین جهت معمولاً خوش نام و معتمد دیگران هستند.
سنگ های قیمتی مناسب این افراد : یشم، زبرجد، تورمالین، زمرد سبز، لعل و مالاكیت.

بنفش : بنفش، رنگ صداقت و وفاداری است و بیانگر محبت، حسی رمانتیك، ثروت و دلفریبی است و در طبیعت بسیار نادر و كمیاب می باشند. اشخاصی كه این رنگ را دوست دارند، با محیط اطراف خود بسیار سازگارند و معمولاً خود را با محیط و مسائل جدید به آسانی وفق می دهند. افرادی هنرمند و عاشق زیبایی هستند. درون نگر و زیرك هستند. به همه چیز با نگاهی فیلسوفانه می نگرند. البته كمی هم احساساتی اند.
سنگ های قیمتی مناسب این افراد : ایولایت، تانزانیت، لعل بدخشان و یاقوت.

  انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 870

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پشتیبانی توسط : فورکیا 4kia.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما