فروشگاه فایل Html, Android, Pdf - فایل های مورد علاقه و نیاز خود را بیابید و دریافت کنید!.

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 28
  • بازدید دیروز : 81
  • بازدید کل : 254607

عقب گرد چشم ها


عقب گرد چشم ها

مهم ترین مشکل که باعث می شود اشخاص کند بخوانند، موانعی است که در سر راه خواندن وجود دارد. این موانع هر کدام قسمتی از سرعت واقعی چشم را می گیرند. لذا با برداشتن هر مانع، خود به خود سرعت خواندن بیشتر خواهد شد. موانع تندخوانی
یکی ار موانع تند خواندن، عقب گرد است. عقب گرد چشم ها
به طور کلی، عمل برگشت مجدد چشم ها در هر سطر خواندن را عقب گرد می گویند. این عقب گرد ممکن است برای کنترل مجدد باشد یا عادتاً انجام بگیرد.
بعضی از افراد در هنگام مطالعه به خاطر این که از فهمیدن سطرهای بالاتر اطمینان حاصل کنند و یا برای خواندن مطلبی که نفهمیده اند، اقدام کنند، بعد از خواندن چند سطر به بالا برمی گردند و سطرهایی که خوانده اند دوباره می خوانند. در این صورت، اکثر مطالب ذهن آن ها پراکنده و فراموش می شود. با یک مثال ساده می شود این مطلب را خوب درک کرد.
فرض کنید تعدادی پرتقال در دست شما است و شما چون ظرفی برای قرار دادن میوه ها ندارید، آن ها را در دست گرفته اید و فردی هم به دنبال شما می دود و شما شروع به فرار کردن می کنید. حال اگر یکی از پرتقال ها از دست شما بیفتد، شما آن را رها کرده و بقیه را به مقصد می رسانید زیرا می دانید اگر خم شوید و پرتقال افتاده را بردارید، بقیه ی پرتقال ها هم می ریزند زیرا شما با دو دست پرتقال ها را نگاه داشته اید و برای برداشتن پرتقال افتاده باید یکی از دست ها را رها کنید و در این صورت تمام پرتقال ها می ریزند. خواندن مطلبی که نفهمیده ایم و برگشتن شما برای مرور مطلب باعث می شود مطالب از ذهن شما فرار کنند و مانند میوه ها بر زمین بریزند. لذا توصیه می شود اگر مطلبی را متوجه نشدیم، برنگردیم و بعد از تمام شدن مطالعه، مطلب مورد نظر را بخوانیم. این شمه ای از یک عقب گرد کامل بود که باید سعی شود این مانع برداشته شود.
تمرین برای برطرف کردن عقب گرد
برای برطرف کردن عقب گرد، از تمرین پرتاب چشمی استفاده می شود. به این صورت که کتابی را باز می کنید و مانند حرکت جارویی، ابتدا به کلمه ی اول سطر اول نگاه می کنید و چشم را به طرف کلمه ی آخر سطر اول پرتاب می کنید. بعد به سراغ سطر دوم رفته و این تمرین متغیر را طبق استاندارد زمانی انتخاب کرده و می خوانید و به وسیله ی جدول و نمودار، چک می کنید. قطعاً سرعت شما نسبت به قبل بیشتر خواهد شد.
منتخب از کتاب تندخوانی مدرن

  انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 877

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پشتیبانی توسط : فورکیا 4kia.ir

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما